Polityka prywatności i cookies

Kim jesteśmy

Administratorem Danych Osobowych jest firma Alcon-Systems s.c. Jacek Binkowski, Tomasz Duch, z siedzibą w Brzozie koło Bydgoszczy (86-061) przy ulicy Bydgoskiej 7A, telefon: +48 728 389 630 , e-mail: biuro@alcon-systems.pl, NIP: 562-175-93-91, REGON: 340409289, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki.

Zapewniamy o poszanowaniu Twoich praw oraz stosowaniu ustawy o ochronie danych osobowych obligując się do przetwarzania danych w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo.

Adres naszej strony internetowej to: https://www.alcon-systems.pl

 

Jakie dane osobiste zbieramy i dlaczego je zbieramy

Imię i nazwisko – podczas składania zamówienia poprosimy Cię o podanie imienia i nazwiska, co umożliwi nam kontakt z Tobą oraz wysyłkę Twojego zamówienia lub realizację usługi.

Dane adresowe  – niezbędne do wysyłki zamówionych produktów i realizacji usług.

Nr telefonu – zdecydowanie ułatwia nam kontakt z Tobą w celu ewentualnego doprecyzowania zamówienia, potwierdzenia terminu realizacji czy kontaktu ze strony kuriera.

Adres email – na podany przez Ciebie adres e-mail wysyłamy potwierdzenie zamówienia i nadania przesyłki, dokument proforma, fakturę sprzedaży oraz kontaktujemy się z Tobą.

Adres – informacje wynikające z ogólnych zasad połączeń realizowanych w Internecie takie jak adres IP (oraz inne informacje zawarte w logach systemowych) wykorzystywane są przez administratora serwera w celach technicznych. Adresy IP mogą też być wykorzystywane w celach statystycznych – do zbierania ogólnych informacji demograficznych (np. o regionie, z którego następuje połączenie).

Cookies – nasz sklep wykorzystuje technologię Cookies w celu dostosowania serwisu do Twoich indywidualnych potrzeb. Możesz zgodzić się na to, aby wpisane przez Ciebie dane zostały zapamiętane i byś mógł bez powtórnego wpisywania korzystać z nich przy następnych odwiedzinach na stronach serwisu internetowego. Właściciele innych witryn nie będą mieli dostępu do tych danych. Jeżeli nie zgadzasz się na personalizowanie serwisu, proponujemy wyłączenie obsługi cookies w opcjach przeglądarki internetowej.

Podczas przeglądania naszej witryny, będziemy zbierać następujące informacje:

Przeglądane produkty: użyjemy tych informacji, aby na przykład pokazać ci ostatnio oglądane produkty,

Lokalizacja, adres IP i przeglądarka: użyjemy tych danych do oszacowania podatków i kosztów wysyłki,

Adres wysyłki: poprosimy cię o wpisanie adresu, abyśmy mogli na przykład oszacować koszty wysyłki przed złożeniem zamówienia i wysłać zamówienie!

Będziemy również używać plików cookie do śledzenia zawartości koszyka podczas przeglądania naszej witryny.

Gdy kupujesz w naszym sklepie, poprosimy cię o podanie informacji zawierających imię i nazwisko, adresy płatności i wysyłki, e-mail, telefon, dane płatności lub karty i opcjonalne dane konta: nazwa użytkownika i hasło. Będziemy wykorzystywać te informacje w poniższych celach:

Przesyłanie informacji o twoim koncie i zamówieniach,

Odpowiadanie na twoje zgłoszenia, w tym zwroty i reklamacje,

Procesowanie płatności i zapobieganie oszustwom,

Założenie konta w naszym sklepie,

Spełnienie zobowiązań prawnych, np. obliczania podatków,

Ulepszanie oferty sklepu,

Wysyłanie informacji marketingowych, jeśli zgodzisz się na ich otrzymywanie.

Jeśli utworzysz konto, zachowamy twoje imię i nazwisko, adres, e-mail oraz numer telefonu, które będą wykorzystane przy składaniu następnych zamówień.

 

Komentarze

Kiedy odwiedzający witrynę zostawia komentarz, zbieramy dane widoczne w formularzu komentowania, jak i adres IP odwiedzającego oraz podpis jego przeglądarki jako pomoc przy wykrywaniu spamu.

 

Ciasteczka

Jeśli zostawisz na naszej witrynie komentarz, będziesz mógł wybrać opcję zapisu twojej nazwy, adresu email i adresu strony internetowej w ciasteczkach, dzięki którym podczas pisania kolejnych komentarzy powyższe informacje będą już uzupełnione. Te ciasteczka wygasają po roku.

Jeśli odwiedzisz stronę logowania, utworzymy tymczasowe ciasteczko na potrzeby sprawdzenia czy twoja przeglądarka akceptuje ciasteczka. To ciasteczko nie zawiera żadnych danych osobistych i zostanie wyrzucone, kiedy zamkniesz przeglądarkę.

Podczas logowania tworzymy dodatkowo kilka ciasteczek potrzebnych do zapisu twoich informacji logowania oraz wybranych opcji ekranu. Ciasteczka logowania wygasają po dwóch dniach, a opcji ekranu po roku. Jeśli zaznaczysz opcję „Pamiętaj mnie”, logowanie wygaśnie po dwóch tygodniach. Jeśli wylogujesz się ze swojego konta, ciasteczka logowania zostaną usunięte.

Jeśli zmodyfikujesz albo opublikujesz artykuł, w twojej przeglądarce zostanie zapisane dodatkowe ciasteczko. To ciasteczko nie zawiera żadnych danych osobistych, wskazując po prostu na identyfikator przed chwilą edytowanego artykułu. Wygasa ono po 1 dniu.

 

Osadzone treści z innych witryn

Artykuły na tej witrynie mogą zawierać osadzone treści (np. filmy, obrazki, artykuły itp.). Osadzone treści z innych witryn zachowują się analogicznie do tego, jakby użytkownik odwiedził bezpośrednio konkretną witrynę.

Witryny mogą zbierać informacje o tobie, używać ciasteczek, dołączać dodatkowe, zewnętrzne systemy śledzenia i monitorować twoje interakcje z osadzonym materiałem, włączając w to śledzenie twoich interakcji z osadzonym materiałem jeśli posiadasz konto i jesteś zalogowany w tamtej witrynie.

 

Z kim dzielimy się danymi

Twoje dane osobowe, które zostają przekazane podmiotom zewnętrznym, są używane tylko do świadczenia usług. Otrzymują je firmy, które potwierdzają Twój adres, firmy, które wysyłają potwierdzenia zamówień, magazyny i firmy kurierskie, które dostarczają zamówienia, firmy realizujące płatności w celu przetworzenia płatności, agencje badające wiarygodność kredytową w celu weryfikacji tożsamości i sprawdzenia zdolności kredytowej oraz firmy windykacyjne. Jeśli wymaga tego obowiązujące nas prawo, Twoje dane mogą zostać przekazane, uprawnionym do tego podmiotom, takim jak sądy, urzędy skarbowe czy organy ścigania. Nie przekazujemy Twoich danych do państw trzecich ani organizacji międzynarodowych.

 

Jak długo przechowujemy twoje dane

Okres przechowywania przez nas twoich danych osobowych uzależniony jest od celu przetwarzania.

Jeśli zostawisz komentarz, jego treść i metadane będą przechowywane przez czas nieokreślony. Dzięki temu jesteśmy w stanie rozpoznawać i zatwierdzać kolejne komentarze automatycznie, bez wysyłania ich do każdorazowej moderacji.

Dla użytkowników którzy zarejestrowali się na naszej stronie internetowej (jeśli tacy są), przechowujemy również informacje osobiste wprowadzone w profilu. Każdy użytkownik może dokonać wglądu, korekty albo skasować swoje informacje osobiste w dowolnej chwili (nie licząc nazwy użytkownika, której nie można zmienić). Administratorzy strony również mogą przeglądać i modyfikować te informacje.

Dane zgromadzone w związku z Twoimi zamówieniem są  przez nas przetwarzane w celu wykonania umowy zawieranej poprzez złożenie zamówienia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), wystawienia faktury (art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z przepisami regulującymi kwestie wystawiania faktur), uwzględnienia faktury w dokumentacji księgowej oraz realizacji pozostałych obowiązków podatkowych i księgowych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z przepisami regulującymi kwestie obowiązków podatkowych i księgowych) a także  w celach archiwalnych na potrzeby ewentualnej konieczności obrony, ustalenia lub dochodzenia roszczeń, jak również identyfikacji Klienta powracającego, co stanowi nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Dane zgromadzone w związku z obsługą Twojego zamówienia są przez nas przetwarzane przez czas niezbędny do realizacji zawartej umowy. Następnie dane te archiwizujemy do czasu upływu terminu przedawnienia ewentualnych roszczeń z tytułu zawartej umowy. Nadto dane osobowe przechowujemy w dokumentacji księgowej przez okres wymaganych przepisami prawa. Z danych archiwalnych możemy również korzystać w celu identyfikacji Klienta powracającego.

W przypadku gdy złożysz reklamację lub odstąpisz od umowy przekazane nam przez Ciebie dane zawarte w treści zgłoszenia reklamacyjnego lub w oświadczeniu o odstąpieniu od umowy są przez nas wykorzystywane do realizacji procedury reklamacyjnej lub odstąpienia od umowy. Dane te są następnie archiwizowane, co stanowi nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) Dane przekazane w związku z reklamację lub odstąpieniem od umowy przechowujemy do czasu przedawnienia ewentualnych roszczeń. Wskazujemy, iż wszelkie dokumenty reklamacyjne przechowujemy do czasu upływu terminu przedawnienia Twoich roszczeń wynikających z rękojmi. Wszelkie oświadczenia o odstąpieniu od umowy przechowujemy wraz z dokumentacją księgową przez czas wymagany przepisami prawa powszechnie obowiązującego.

 

Jakie masz prawa do swoich danych

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich brak może skutkować odmową realizacji zamówienia. Pamiętaj, że jeżeli z jakiś względów nie chcesz pozostawić swoich danych osobowych to zawsze masz prawo do ich usunięcia.

Jeśli masz konto użytkownika albo dodałeś komentarze w tej witrynie, możesz zażądać dostarczenia pliku z wyeksportowanym kompletem twoich danych osobistych będących w naszym posiadaniu, w tym całość tych dostarczonych przez Ciebie. Możesz również zażądać usunięcia przez nas całości Twoich danych osobistych, będących w naszym posiadaniu. Nie dotyczy to żadnych danych które jesteśmy zobligowani zachować ze względów administracyjnych, prawnych albo bezpieczeństwa.

Twoje dane osobowe będą przechowywane, w oparciu o Twoją zgodę, w celu kompleksowej realizacji Twojego zamówienia, ale nie dłużej niż do czasu ewentualnego cofnięcia przez Ciebie zgody. Dane osobowe podlegające obowiązkom podatkowym lub ujęciu w odpowiednich księgach rachunkowych – będą przechowywane przez okres wymagany postanowieniami ustaw przepisów powszechnie obowiązujących.

Pamiętaj, że każdej osobie, której dotyczą określone dane, przysługuje prawo uzyskania od administratora informacji czy przetwarzane są dane osobowe jej dotyczące. Przysługuje Tobie również „prawo do bycia zapomnianym”  (art. 17 RODO) – masz prawo żądać od nas niezwłocznego usunięcia danych osobowych, które Ciebie dotyczą. My mamy obowiązek usunąć te dane niezwłocznie, jeżeli zachodzi jedna z następujących okoliczności:

  1. Dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
  2. Osoba, której dane dotyczą, cofnęła zgodę, na której opiera się przetwarzanie i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania,
  3. Osoba, której dane dotyczą, wnosi sprzeciw na mocy art. 21 ust. 1 RODO wobec przetwarzania i nie występują nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania lub osoba, której dane dotyczą, wnosi sprzeciw na mocy art. 21 ust. 2 RODO (przetwarzanie w związku z marketingiem bezpośrednim) wobec przetwarzania,
  4. Dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem,
  5. Dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego przewidzianego w prawie Unii lub prawie państwa członkowskiego, któremu podlega administrator.

Jeżeli stwierdzisz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z prawem, możesz złożyć w tej sprawie skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub innego właściwego organu nadzorczego (art. 77 RODO).

 

Gdzie przesyłamy dane

Komentarze gości mogą być sprawdzane za pomocą automatycznej usługi wykrywania spamu.

 

Twoje dane kontaktowe

Zgodnie z postanowieniami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, tj. RODO) masz prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich poprawiania, uzupełniania, uaktualnienia, sprostowania oraz żądania usunięcia. W tym celu skontaktuj się z nami dzwoniąc na nr telefonu +48 728 389 630 lub prześlij wiadomość e-mail pod adres: biuro@alcon-systems.pl.

 

Jak chronimy twoje dane?

Członkowie naszego zespołu mają dostęp do informacji, które nam podajesz. Np. administratorzy i obsługa sklepu mają dostęp do:

Szczegółów zamówień, takie jak kupione pozycje, data zamówienia, adres wysyłki,

Informacji o Klientach, takie jak imię i nazwisko, adres e-mail i informacje dotyczące fakturowania i wysyłki.

Nasz zespół ma dostęp do tych informacji, aby obsługiwać zamówienia, zwroty oraz oferować wsparcie.

Wszystkie osoby, którym powierzamy Twoje dane osobowe, posiadają wiedzę w zakresie polityki ochrony danych osobowych firmy Alcon-Systems s.c. Jacek Binkowski, Tomasz Duch.

 

Podstawa prawna

Podstawa prawna niniejszej polityki prywatności to Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Drugim z aktów prawnych mających znaczenie dla ochrony danych osobowych jest ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.

Podstawą przetwarzania danych osobowych jest: umowa sprzedaży lub działania podejmowane na żądanie Kupującego, zmierzające do jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), ciążący na Sprzedawcy obowiązek prawny związany z rachunkowością (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) oraz prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy, polegający na przetwarzaniu danych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń, w tym również obsługa reklamacji lub odstąpienia od umowy (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). W przypadku gdy zapiszesz się do newslettera podstawą przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit b RODO.

 

do góry
2008-2024 | Alcon-Systems s.c. Jacek Binkowski, Tomasz Duch | ul. Bydgoska 7A | 86-061 Brzoza | Poland | NIP PL5621759391 | Regon 340409289 | BDO OOO592743
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium